
This is the fourth edition of CICTeM. Previous editions took place in 2013, 2015 and 2017. They had important international visits.
Time | .. | .. |
---|---|---|
10:00 | Acreditaciones | |
10:30 | Palabras de bienvenida de la Sra. Decana del Departamento de Artes Musicales (DAMus) - UNA. | |
Palabras del Director del Centro de Investigaciones y Desarrollos Computacionales en Música «Francisco Kröpfl» (CIDCoM). | ||
11:00 | Exploración de la relación entre el piano y el instrumento informático en el marco de un proyecto pedagógico universitario. | Teodoro Cromberg, Manuel Massone y Mario Celentano |
11:40 | Especialización en arte sonoro: Arte, educación e interdisciplinariedad | Raúl Minsburg y Vanesa Ruffa |
12:20 | Dispositivos para el señalamiento y análisis de reconocimiento de trayectorias sonoras envolventes. | Fabián Luna |
13:00 | Break | |
14:30 |
CONCERT I |
|
Friction of things in other places | Rodrigo Sigal | |
Larynx | Tonalli Nakamura | |
Yo Acus | Javier Leichman | |
Los siete brazos | María Vanesa Ruffa | |
Los que nos separa | Julián Di Pietro | |
Francesco | Daniel Santillán (piano: Inés Victoria Sabatini) | |
16:00 | El proyecto SpHEAR y el OctaSpHEAR, un micrófono Ambisonics de segundo orden | Fernando López Lezcano |
17:20 | Memoria y movimiento: Diseño del entorno audiovisual interactivo de la obra «Recorte de Jorge Cárdenas Cayendo». | Paula Coton, Fabián Sguiglia y Fernando Toth |
18:00 | Formalizing a vocal text in electroacoustic music: the «Orillas» project. | Francisco Kröpfl |
18:30 | Break | |
20:00 |
CONCERT II |
|
Break me, madeira | Mayank Sanganeria / Kurt james Werner | |
Tear glass petri dish | Mayank Sanganeria | |
Tesseract | João Pedro Oliveira | |
Acontecimientos | Daniel Miraglia | |
Pieza 1, Pieza 2, Descristalización y Campos Armónicos I (piano: Mario Celentano, Manuel Massone, Rodrigo Evangelista y Agustín Guzzo) | Teodoro Cromberg |
Time | .. | .. |
---|---|---|
11:00 | Desarrollo de software para la interpretación de múscia electroacústica | Matías Agustín Niebur |
11:40 | Parámetros melódicos y su correlación | Miguel Calzón y Guillermo Pozzati |
12:20 | Spectral harmonicity: a generative method for harmonic sequences. | Mauricio Rodríguez (vía teleconferencia) |
13:00 | Break | |
14:30 |
CONCERT III |
|
Nullius in Verba | Robert Scott Thompson | |
Yellow | Julius Bucsis | |
Sentinels Along the River of Time | Julius Bucsis | |
Chopin (versión cuadrafónica) | Guillermo Pozzati | |
PiaNot Etude | Fernando López Lezcano | |
A Landscape of Events | Juan Carlos Vasquez | |
Orillas | Francisco Kröpfl | |
16:00 | Composing music from the inside-out and a bit of history along the way. | John Chowning |
17:30 | Break | |
18:30 | Una implementación de la teoría de colas para la producción de música algorítmica (en CIDCoM) | Guillermo Perna |
19:00 | Miniconcierto para disklavier: ADA-L1 | Guillermo Perna |
20:00 |
CONCERT IV |
|
Stria | John Chowning | |
Turenas | John Chowning | |
Puesta y Abismo | Lucas Jara y Constanza Pozzati |
Time | .. | .. |
---|---|---|
11:00 | Tres piezas con cello, pianos (des)afinados, captura Ambisonics y muchos parlantes | Fernando López Lezcano |
16:00 |
CONCERT V |
|
Ensamble Electroacústico del DAMus - UNA | ||
Música de las esferas | Pablo M. Freiberg | |
Irene | Joaquín Macedo | |
Listening Pescado Rabioso | Ezequiel Esquezazi | |
Empty Star | Federico Núñez | |
Espacio de improvisación | Melisa Ayub | |
Soulèvement | Diego A. Moreno | |
Hendir esa sombra | Fernando Maglia | |
Dirección artística: | Pablo Freiberg | |
Dirección musical: | Diego Andrés Moreno, Matías Niebur, Martín Pardo, Manuel Yáñez y Melisa Ayub. | |
Intérpretes: | Matías Niebur, Facundo Mora, Manuel Yañez, Hernán Perez, Diego Andrés Moreno, Tobías Basilisco, Manuel Pérez Vizan, Guido Ignacio Fazzito, Martin Pardo, Sandra Yamashiro, Luciano Retamar | Albrizio, Aixa Torres, Diego Arcadio, Melisa Ayub , Franco Guidi, Guido Zecca, Joaquín Montaos, Manuela Rodriguez y Mariano Rodrigo Piñeiro. |
Pianista invitada: | Martina Copello | |
17:00 | Ceremonia de clausura. |
This is the fourth edition of CICTeM. Previous editions took place in 2013, 2015 and 2017. They had important international visits.
The honorific committee was conformed by Jean Claude Risset, Chris Chafe and Francisco Kröpfl.
Respected personalities have collaborated in the reviewing process, personalities from institutions such as the "Center for Computer Research in Music and Acoustics" Stanford University (USA), the "Schulich School of Music" McGill University (Canada), the "Universidad de la República" (Uruguay), the "Universidad de Buenos Aires" (Argentina), etc.